Handelsvillkor
Handelsvillkor för Bjaf.se
CDL Trading ApS
Bjørnkærvej 3, 8783 Hornsyld
Organisationsnummer: 39200864
E-post: kontakt@totteland.dk
Betalning
Bjaf.se tar emot betalning med Klarna, ShopPay, Google Pay, VISA, Mastercard. Vi tar inga kortavgifter. Beloppet dras först från ditt kort när varan skickas.
Klarna: Vid köp med Klarna kan du välja att betala direkt, delbetalning eller faktura. Läs mer här: https://klarna.com/se
ShopPay: Snabb och säker betalning via ShopPay.
Google Pay: Betala enkelt med ditt Google-konto.
Leverans
Leveranstiden för din beställning är 1-3 vardagar. CDL Trading ApS använder Bring, Instabox och Budbee som fraktbolag för att skicka din beställning.
- Paketshop och box: 55 SEK
- Hemleverans: 69 SEK
Om du beställer för mer än 599 SEK erbjuder vi fri frakt till paketombud.
Ångerrätt & Returer
Länk till vår returportal
Bjaf.se - Returportal
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Ångerrätten löper ut 14 dagar efter den dag du mottagit varan. Om du har beställt flera olika varor i en order, men de levereras separat, löper fristen från den dag du mottagit den sista varan.
När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar från registreringen av returen eller meddelandet om ångerrätt att skicka paketet retur. För att ångra ditt köp måste returen anmälas och skapas genom vår returportal. Vi accepterar inte paket som returneras utanom vår returportal, och dessa kommer inte att återbetalas. Du kan skicka ett mejl till kontakt@totteland.dk, om du har frågor om returen.
Du kan inte ångra köpet genom att enbart vägra ta emot varan.
Returfrakt: Vid ångerrätt betalar du själv returfrakten, som är 89 SEK. Detta belopp dras av från det belopp du får tillbaka. Returfrakten är dock gratis vid reklamationer eller om du väljer att byta mot ett presentkort istället för återbetalning.
Ångra en del av köpet
Om du har köpt flera varor kan du välja att returnera en eller flera varor. Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av köpet.
Varans skick vid retur
Om varan har minskat i värde på grund av användning utöver vad som var nödvändigt för att fastställa varans art och funktion, kan du endast få tillbaka en del av köpesumman.
Observera att produkter som foder, godis, loppor och liknande inte kan returneras på grund av veterinärregler och hälsoskäl.
Reklamationsrätt
Det ges 2 års reklamationsrätt på produkter enligt den svenska konsumentköplagen. Reklamationen ska meddelas till CDL Trading ApS inom rimlig tid efter varans mottagande. Reklamationer förfaller vid felaktig eller ovanlig användning av produkten.
Vid reklamation täcker CDL Trading ApS returkostnaderna i rimligt omfång. Vid retur kontakta:
CDL Trading ApS
Bjørnkærvej 3, 8783 Hornsyld
E-post: kontakt@totteland.dk
Kund- & Privatlivspolicy
Vi vidarebefordrar inte dina personuppgifter till andra och använder dem endast för att behandla dina beställningar. För att kunna ingå ett avtal med CDL Trading ApS behöver vi följande uppgifter:
- Namn
- Adress
- Telefonnummer
- E-postadress
Cookies
På Totteland.se använder vi cookies för att optimera webbplatsen och göra ditt besök så enkelt som möjligt. Du kan när som helst radera cookies från din dator.
Loggstatistik
Vi använder loggstatistik som samlar in data om besök på webbplatsen med syftet att optimera våra tjänster.
Klagomöjligheter
En klagomål över en vara eller tjänst kan lämnas in till Nämndernas Hus, Medlingsteamet för Konsumentklagor, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klagportal för Nämndernas Hus. Medlingsteamet kommer att försöka lösa tvisten genom medling, och om det inte lyckas att hitta en lösning kan du föra klagomålet vidare till Konsumentklagomålsnämnden.
Som huvudregel krävs det att varan eller tjänsten du vill klaga på har kostat minst 1 560 SEK och högst 140 000 SEK. För klagomål över kläder och skor måste priset som huvudregel vara minst 1 008 SEK. Beloppsgränserna kan komma att ändras. Du måste betala en avgift för att få klagomålet behandlat.
EU-kommissionens online klagomålsportal kan också användas vid inlämning av ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du är konsument med bostad i ett annat EU-land. Klagomål lämnas in här:
http://ec.europa.eu/odr
Vid inlämning av ett klagomål ska du ange vår e-postadress kontakt@totteland.dk
Förhandsbeställningar
Vid förhandsbeställningar gäller inte den ordinarie leveranstiden på 1-3 dagar. Det förväntade leveransdatumet anges tydligt i produktinformationen.
Betalning för förhandsbeställningar kan krävas innan utskick, särskilt vid leveransdatum långt fram i tiden. Om du önskar få andra varor levererade före förhandsbeställningsvaran kan detta ordnas mot betalning av extra frakt. Kontakta oss för närmare avtal.
Förbehåll
Totteland.se tar förbehåll för skrivfel, prisfel, slutsålda varor, utgångna varor och varumanfall från leverantörer. Vi förbehåller oss rätten att reducera eller avvisa en beställning utan vidare förklaring.
Är en produkt utan pris eller priset "0", kan den inte beställas. Produktbilder och beskrivningar är vägledande, och vi tar förbehåll för eventuella fel. Produktbeskrivningen gäller för den vara du mottar, oavsett vad bilderna visar.
Om du har frågor eller är osäker på något i våra handelsvillkor är du alltid välkommen att kontakta oss. Vi står redo att hjälpa dig på kontakt@totteland.dk